Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 19 juni 2019

Heilig woord

Een tikkend geluid. Meer kwam er maandagochtend niet uit. Het dashboard toonde slechts rode knipperlichtjes en de wagen bewoog geen millimeter vooruit. Ja, het is hier werkelijk 'altijd wat'! En deze week begon dus meteen 'geweldig goed'.
 
De patronne van onze garage voelde mijn paniek echter veel minder en wilde me eerst nog de assurances laten bellen... Tot ik vermeldde dat mijn 17-jarige zoon 's namiddags zijn bac de français had (dat examen leg je reeds in je voorlaatste jaar secundair onderwijs af). Prompt stuurde ze iemand thuis langs, werd vastgesteld dat de batterij het begeven had én werd er meteen ook een nieuwe geplaatst. Binnen het uur was alles geregeld. (Het factuur mocht ik 's namiddags in de garage gaan betalen.)
 
Mocht u deze zomervakantie dus langs de Franse wegen in panne vallen, dan kan u het wellicht niet gebruiken, maar anders is baccalauréat beslist een heilig woord indien u vlug geholpen wil worden.
 
Afwachten nu hoeveel Thomas op zijn schriftelijk examen behaalde. 'Mondeling Frans' volgt nog op maandag 1 juli. Ik duim alvast dat we het heilige woord dan niet moeten gebruiken om er te geraken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten