Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 14 juli 2019

Le quatorze juillet

'Ne la laisse pas tomber
Elle est si fragile
Etre une femme libérée
Tu sais c'est pas si facile'
 
Een klassieker uit de jaren 1980
op de Franse feestdag in ons dorp,
daarnaast echter veel hoempapa-muziek
die ons minder kon boeien
 
Het bakje friet en de Pinot Gris smaakten wel wonderlijk goed samen ;-)
 
En het vuurwerk stelde zeker ook niet teleur!

Bijzonder toch hoe ieder klein dorp zijn beste beentje blijft voorzetten,
niet alleen voor de nationale feestdag, maar ook voor het muziekfeest en de kerstmarkt...
En dat dus iedere keer opnieuw, en altijd even enthousiast.

2 opmerkingen:

  1. Wawow! Indrukwekkend! Geniet van de quatorze juillet met de familie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Fransen weten hoe ze een 10 op 10 kunnen halen voor sfeer en gezelligheid...groetjes uit Les Arcs waar ik er nu ook eventjes can kan genieten....

    BeantwoordenVerwijderen