Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 11 juli 2019

Tourgekte

'La caravane du Tour' vanmiddag door onze hoofdstraat!
 
De zoute Bretzels vond ik het lekkerst :-)
 
Onze enthousiaste buurman Fred,
samen met zijn kids, zijn vader en zijn schoonmoeder
 
Sympathieke Solange (in de lange printbroek)
die hier jaarlijks het 'fête des voisins' organiseert,
installeerde zich nu ook met enkele buren op het trottoir
(Let vooral op de weelderige bloemenpracht achter hen,
die vind ik zelf zo typisch voor onze streek!)

Eén van "de Madammen"
(zo noem ik de drie slagersvrouwen in ons dorp),
samen met haar partner

De gadgets die de karavaan gratis uitdeelde,
hadden duidelijk veel meer succes 
dan wat er daarnaast nog te koop werd aangeboden

Een volgwagen uit Waregem in Pfastatt-city

Sophie, de moeder van een voetbalvriend van Thomas,
was seingeefster van dienst van 9u tot 15u
(en haar man zat intussen thuis klaar voor de tv!)

De getuigen van Jehova tekenden ook present 
 
 En de 'gilets jaunes' mochten evenmin ontbreken
 
Onze Super U had vandaag aangepaste openingsuren
 
En Richwiller-city voorzag stootkussens rond de palen

Maar dan is er eindelijk het helikoptergeluid
dat de komst van de renners aankondigt!!

De officiële start voor Mulhouse is 200 meter verderop,
ter hoogte van onze apotheek in Richwiller
 
'Voilà, c'est fait,' hoorde ik vele mensen nadien nuchter zeggen.
(Het lange wachten staat inderdaad niet in verhouding tot
de snelle doortocht van de renners.)

En er volgden nog wel minstens evenveel koersfietsen,
maar dan bovenop de lange colonne volgwagens
en dus zonder enige renner die we konden bewonderen ;-)
 
Tourgekte, het werkt wel aanstekelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten