Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 1 augustus 2023

Jaegerspris

Op vakantie naar Denemarken,
in dit 'oceanfront en peaceful summerhouse',
waar het uitzicht echt prachtig was,
met zelfs kitesurfers achter in onze tuin!
De witte muggengordijnen zorgden ook
voor een instant vakantiegevoel,
al was het gordijn van de buitendouche
misschien iets minder stijlvol ;-)
Op uitstap vlakbij naar het Jaegerspris Slot,
en verder weg naar het Kronborg Slot in Helsingor,
waar Hamlet van Shakespeare zich afspeelt.
Erg lekker was de Elsinore Street Food Market
in een grote hangar vlakbij het slot, 
en zeer origineel zit daar dus ook Han,
de 'broer' van de Kleine Zeemeermin uit Kopenhagen,
een hard blinkende 'zeemeerman'!
Nog een korte wandeling
door de steegjes in Helsingor,
om 's avonds vooral weer te genieten
van het eigen zomerhuis.
Vervolgens bezochten we het mooie Roskilde,
met de kathedraal als absolute blikvanger,
en ze was haar entreegeld meer dan waard.
Het Vikingeskibsmuseet in de haven haalden we
gelukkig nog juist voor sluitingstijd.
's Avonds vielen we weer stil in ons huisje,
met een lekkere BBQ in de tuin,
helemaal achteraan dus :-)
Tot slot naar het openluchtmuseum in Lyngby,
een groot domein met oude Deense huizen,
met vaak zeer bijzondere daken.
Pootje baden dan nog in de eigen waterplas,
en de tomaten in de serre verzorgen,
alsook de hottub op het terras uittesten,
met altijd weer dat prachtige vergezicht
op het einde van onze Deense dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten