Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 2 augustus 2024

Hirtshals

Naar het enorme aquarium in Hirtshals,
een van de grootste van Noord-Europa,
al waren de meeste vissen er teleurstellend klein,
en gebeurde het voederen volledig in het Deens,
ook bij de zeehonden,
waardoor we er helemaal niets van verstonden.
Op dan naar de vuurtoren van Hirtshals,
die je voor een kleine prijs kon beklimmen,
met uitzicht op de Duitse bunkers van WO II,
waar we nog even langs wandelden...
om de vuurtoren ook van daaruit te bewonderen.
Lunchen deden we tot slot in de haven van Hirtshals.

Was Hirtshals vroeger een klein vissersdorp, dan is het nu een van de belangrijkste havens van Jutland, met regelmatige veerbootdiensten naar Noorwegen. Veel industrie dus samengebracht op een plek die vroeger zeker meer rust uitstraalde... Desalniettemin: er blijft hier nog steeds veel ruimte vrij!

1 opmerking:

  1. Mooi daar en de foto van Thomas op de rots is zeer mooi !

    BeantwoordenVerwijderen