Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 1 augustus 2024

Skagen

Naar het noordelijkste punt van Denemarken,
naar de vissersplaats Skagen,
voor een bezoek aan een mooie collectie werken
van de 'Skagenschilders' uit de 19de eeuw,
waarvan hier mijn persoonlijke top drie:
'Little girl with flower'
van Anna Ancher,
'Summer evening at Skagen'
van P.S. Kroyer,
'A stroll on the beach'
van Michael Ancher.
Vervolgens maakten we een fijne strandwandeling,
van aan de oude vuurtoren 'Skagen Gra Fyr',
helemaal naar het uiterste punt,
voorbij deze zeehond op het strand,
en we zagen er regelmatig ook eentje in het water,
tot aan het uiteinde van de landtong in Grenen!

Jaarlijks wordt de landtong Grenen door meer dan een miljoen toeristen bezocht, waarmee het een van de populairste bezienswaardigheden in Denemarken is, en we snappen nu zelf ook helemaal waarom: het is echt wel speciaal om te zien waar de Oostzee en de Noordzee elkaar ontmoeten.

1 opmerking:

  1. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het merk van mijn horloge-Skagen- ook een stadje was in Denemarken! Zo n mooi stadje geeft nu nog extra cachet aan mijn horloge :-)

    BeantwoordenVerwijderen