Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 12 februari 2014

Op de koffie

Vanmiddag heerlijk onverwacht in een witte Porsche SUV gestapt bij een Franse mama die haar nieuwe huis graag wilde tonen. (Beetje speciale dame in dure zwarte legging met goudkleurige doodshoofdjes, dus ik verwachtte me wel aan iets bijzonders.) En wat heb ik mijn ogen uitgekeken!!

De vrouw in kwestie heeft het oude ouderlijk huis van haar echtgenoot omgetoverd tot een zalig blingbling huis voorzien van alle moderne comfort. Ik zag vier flatscreens (maar er kunnen er ook meer geweest zijn), twee moderne houtkachels en een ingebouwde open haard, een grote jacuzzi in de nieuw aangebouwde moderne veranda, vloertegels die echt parket bleken te zijn, veel opvallende verlichtingselementen in gangen en kamers,... Alles even weergaloos mooi in zijn eigen stijl!

Bij twee straffe koffietjes ('Nespresso, what else?') bespraken we vervolgens de bouwplannen van deze Vlaamse vrouw. Tot het tijd werd om onze zonen terug af te halen op het verjaardagsfeestje in Decathlon Wittenheim.

Wat zal ze ons huis maar 'gewoontjes' vinden als ze later eens bij ons langskomt!

En toch... Misschien kan ik wel uitpakken met de mooie bibliotheekkast waar ik al jaren van droom. Want boeken, ja, die miste ik wel in haar huis.

1 opmerking: