Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 10 februari 2014

Verboden Toegang


'Tu es méchante.'
'Jij bent gemeen.'

Meermaals per week krijg ik het in de beide talen te horen van mijn jongste zoon.
Omdat hij 'weer' iets moet, of omdat hij 'weer' iets niet mag van mij.

Onlangs liep hij dus ook weer stampvoetend en zeer verontwaardigd naar boven,
in de beslotenheid van zijn slaapkamer op zoek naar iemand die hem begreep
maar waar hij zoals gewoonlijk vooral zichzelf mokkend tegenkwam.

Tot alle grote emoties in dat kleine jongenslichaam wat zijn gaan liggen,
blijft hij daar - helemaal verstopt onder het donsdeken in zijn bed -
daarna hoor je hem op de gang naar de kamer van grote broer trippelen,
om met alle lego en playmobil te gaan spelen.

Maar deze keer bleef het wel heel lang stil...

Tot ik zijn kamer binnenging...

'Of ik de 'Verboden Toegang' op zijn deur misschien niet gezien had?!'

Een gesmoorde jongensstem vanonder het grote donsdeken.

En toen kon ik écht mijn lach niet meer inhouden :-)

Ondertussen bewaart hij dit briefje in de ladekast op zijn kamer. Omdat ik hem zei dat hij het in de toekomst wellicht nog regelmatig zal nodig hebben... En tot zijn grote ontsteltenis begon ik toen al weer te lachen.

3 opmerkingen:

  1. Schitterend An. Daar kan ik nog van leren voor de toekomst. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, buiten het briefje dan, want onze jongens zitten nog in de kleuterklas. Dat beloofd vanaf september, wanneer Mathias zal leren schrijven, wie weet welke briefjes ga ik dan te lezen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen