Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 17 juli 2014

Boyhood


Tien dagen sport en spel in kleine leeftijdsgroepen... Wat zullen ze later nog weten van dit kamp in Interlaken? Anders dan de eeuwige sneeuw op de Jungfrau achter hen, staan mijn zonen slechts tijdelijk op dit terras. Hun jonge jaren lachen me toe. Wat ik op beeld vastleg, verdwijnt niet onmiddellijk.

Ondertussen belooft 'Boyhood' in de bioscoop een bijzondere filmervaring te worden. De coming of age-film van regisseur Richard Linklater werd over een periode van twaalf jaar (van 2002 tot en met 2013) opgenomen en bij de start van de opnames is de hoofdpersoon zes jaar oud. In bijna drie uren tijd zie je op het grote scherm een kleine jongen veranderen in een jongvolwassen man.

Gelukkig duurt het met de eigen jongens heel wat langer om hen te zien opgroeien!

En toch glipt de tijd vaak als zand door mijn vingers... Want snel en onvermoeibaar lopen mijn kinderen door de dagen, op weg naar een eigen toekomst die liefst vandaag nog mag beginnen. Eigengereid en van veel op de hoogte maken ze wilde plannen voor straks, morgen en 'later': in jonge ogen is 'tijd' een zeer rekbaar en maakbaar begrip.

Dat de eigen jeugdjaren wat trager hadden mogen gaan, denk je pas als ze voorgoed achter je liggen. En op het terras in Interlaken hebben mijn jongens nog een eeuwigheid de tijd... Het leven mag snel en onbevangen geleefd worden! De sneeuw op de achtergrond zal hen trouwens niet tegenspreken want die ligt er zelf al 'eeuwig' bij.

1 opmerking:

  1. Mooi stukje.
    Mooie beeldspraak !
    Dat de tijd vliegt daar is ook onze vriendschap een bewijs van...
    En ja die film "Boyhood", wil ik zeker zien, terwijl enige traagte in ons leventje meer dan welkom is, heel anders dan in de film dus.

    Groetjes van aan 't zeetje,
    D.V.K.

    BeantwoordenVerwijderen