Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 2 juli 2014

Broadway Shows

Tijdens de Inside Broadway Tour werden we in het theaterdistrict rondgeleid door gids Prudence die ooit nog een rolletje speelde in de film Sister Act. Enthousiast vertelde ze ons over de geschiedenis van de Broadway theaters en de zoektocht van iedere acteur naar werk en roem... De backstage verhalen kon Prudence bovendien uit eerste hand doorgeven want ze had hier vroeger zelf in een aantal shows meegedraaid. Haar gegroefde gezicht en afgetrapte gymschoentjes toonden echter meteen ook de vergankelijkheid van alle glitter en glamour.

Dat al die historische theaters zich slechts 'om de hoek' van ons hotel op Times Square bevinden, maakt dat we ondertussen ook naar drie voorstellingen gingen kijken. (Wat hier op wandelafstand ligt, laten we niet graag aan onze neus voorbijgaan! Want ook al werkt de metro snel en kennen we nu goed het verschil tussen uptown en downtown, we lopen hier als toerist bovengronds vele uren rond en dat voelen we na een paar dagen toch erg in de benen...)

We genoten dus hard van het prachtige decor in Les misérables en van de Ierse muziek in Once. Enkel Rock of Ages stelde wat teleur met bekende rocksongs die steeds werden afgebroken en een verhaal dat weinig om het lijf had (ook letterlijk!).

Maar het staat vast dat je in New York zeker een Broadway Show moet meepikken. Het is trouwens ook een heel aparte ervaring om mee te maken hoe mannen en vrouwen tijdens de pauze naar de restrooms gedirigeerd worden: het zorgt voor erg gedisciplineerde rijen die je in het verkeer rond Times Square zeker niet tegenkomt... Beetje hilarisch om zien, maar wel zeer efficiënt! Dat mag ook gezegd worden. Want de kleinste theaterzaal telt hier al vlug 500 zitjes en een gemiddelde pauze duurt 20 minuten. Kan je nagaan hoeveel tijd je krijgt om naar het toilet te gaan ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten