Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 25 juli 2014

Roi et reine


'Prends avec toi des habits de roi ou de reine,' stond er in de kampbrief. De laatste avond in Interlaken wordt straks met een groot feest afgesloten!

Maar naald en draad, breipriemen en haakpennen... Het is allemaal niet aan mij besteed. Zelfgemaakte kinderkledij en creatieve handwerkjes ga je op mijn blog dus nooit kunnen bewonderen. Tot mijn eigen grote spijt mis ik daarvoor werkelijk alle talent. (De misvormde pannenlappen uit mijn lagereschooltijd blijven stille getuigen.)

Aan verkleedkleren begin ik dus ook niet. Daarvoor ga ik gewoon naar de grote verkleedwinkel in Wittelsheim. Daar vind je altijd wel iets geschikts. Zelfs voor een reine die geen roze jurk met pofmouwen meer wil (véél te kinderachtig), maar wel een blauwe jurk met weinig versiering (de pluimpjes rond de bovenarmen werden er afgeknipt).

En de kleine en de grote roi? Voor hen maakte het niet zoveel uit, al wilde de kleine roi wel graag nog een gepaste wapenuitrusting meenemen.

2 opmerkingen:

  1. amai... ze zijn zo groot geworden en knap! We wensen jullie allemaal een hele leuke zomervakantie! Groetjes uit Steenokkerzeel, Lara Hauwaert en mama Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op deze foto valt mij heel erg op dat de 'kleine prins' ook allang niet meer zo klein is. En de dochter heeft goeie smaak wat haar kledijkeuze betreft!

    BeantwoordenVerwijderen