Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 2 december 2021

"Van het eerste uur"

Spurt naar huis na de cyclo-cross om deze tartiflette te maken... Twee maal zelfs, want ik vulde dus twee zo'n ovenschotels! (Gek hoe het altijd weer lukt om alles nét op tijd klaar te krijgen tegen dat het bezoek arriveert. Met dank ook wel aan onze vrienden die gelukkig niet zo stipt zijn.) 

Er volgde een zaterdagavond zoals we die graag hebben: ongedwongen rond onze livingtafel, met de vrienden "van het eerste uur", in een mengelmoes van Frans en Nederlands... Tot Wilco in al zijn enthousiasme uitsluitend Nederlands sprak en Nathalie hem met grote, vragende ogen aankeek. (Hilariteit alom toen hij ook nog eens een reactie van haar verwachtte!)

"C'était vraiment un bon week-end avec vous!!" stuurde mijn Franse vriendin achteraf. Na de haute cuisine in Kaysersberg, smaakte de eenvoudige ovenschotel ons even goed. Want het is het gezelschap dat telt. Al elf jaar intussen. En dat zijn eigenlijk best véél uren.

1 opmerking:

  1. ziet er smakelijk uit en eenvoudig, het moet geen nouvelle cuisine zijn, als et maar goed naar binnen gaat. De vrienden erbij maken het gezellig, maar dat staat weer oplosse schroeven, Hopelijk kunnen de tofste dagen van 'tjaar door gaan Hug.

    BeantwoordenVerwijderen