Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 14 januari 2023

Allerlaatste dag

Twaalf jaar lang kwam ik er regelmatig langs,
vooral voor kopies ivm onze Franse administratie,
en altijd weer liep ik graag over die oude tegelvloer,
maar goede romans heb ik er nooit gevonden ;-)
Michèle Salomon, de laatste eigenares,
gaat nu met pensioen...
en haar meest trouwe klanten kwamen 
vanmiddag nog eens langs,
ikzelf dus ook met mijn fototoestel,
om nog even nostalgisch langs de rekken te lopen,
en 'dag' te zeggen tegen al die fijne gemoedelijkheid,
want om 15u sloot de droguerie pfastattoise
na meer dan 80 jaar definitief haar deuren.

'En ieder einde is een nieuw begin,' 
maar dat er op deze plek een immo-kantoor komt,
stemt mij voorlopig toch minder vrolijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten