Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 10 januari 2023

Valse start

Een bewogen eerste dag in Lund gisteren... Met een kotbaas die plots niet meer te bereiken is en een kamer die dan ook niet bestaat! Britts eerste dag in Zweden beleven we vanop afstand hard mee: Lund University accommodation op de hoogte brengen ('Housing-Urgent'), een 'aparthotel' boeken voor de komende nacht(en), naar de Arrival Day venue gaan waar ze haar verder informeren over de waiting list en de lottery... Dochterlief ondergaat het allemaal best kalm. Op het einde van de dag hoeft ze zich trouwens ook niet meer aan te melden voor de wachtlijst, want ze vinden nog een vrije kamer voor haar in een groot studentenblok waar ze haar ook een IKEA-pak met beddengoed aanbieden.

Maar we zitten dus wel met een flinke kater. En vandaag trekt Britt naar het politiekantoor om aangifte te doen, samen met een Italiaanse medestudente die door dezelfde Marcus Huppeldepup (ik noem hem nu maar zo) werd opgelicht. En wellicht zijn er nog anderen...

Een valse start dus gisteren. Hopelijk verloopt de rest van deze kennismakingsweek nu wel goed. Straks heeft ze alvast haar eerste les Zweeds en brengt ze haar eerste grote valies van het aparthotel naar het studentenblok. 

Hier thuis wachten we nu op een antwoord van de bank. Voorlopig zijn we een maand huur en onze waarborg kwijt. (En ons vertrouwen in de mensheid is ook weer even zoek.) Soit. Vandaag schijnt terug de zon - het grijze regenweer gisteren was gepast - en we maken er zeker een minder bewogen nieuwe dag van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten