Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 3 januari 2023

Van (warm) oud naar (warm) nieuw

Het eindejaarsweekend brachten we door in Châtel,
dat er helemaal niet winters bij lag,
maar waar de kids toch in Pré la Joux
op zoek gingen naar sneeuw,
alsook hun ouders die meteen wandelden tot aan
chalet du Mouet op 1744 meter hoogte,
en er genoten van het prachtige uitzicht op Châtel.
We wandelden zelfs even door de sneeuw,
maar moesten toch niet té ver rondom ons kijken.
TBK vonden intussen gelukkig ook
nog enkele open pistes in Avoriaz.
Al zagen wij aan onze kant van de berg
vooral gesloten skiliften.
Oudjaar vierden we met lekker (en veel) eten,
en de knallen van het vuurwerk
weerklonken tot ver in het dal.
Op nieuwjaarsdag wandelden we gemakkelijk
onder de télécabine de Super Châtel door,
terwijl de kids weer in Avoriaz de sneeuw opzochten.
Voor de après-ski liepen we (zonder jas!) 
richting Châtel-centrum,
naar de gezellige Crêperie La Galettière.
Op maandag trokken TBK een laatste keer 
richting Avoriaz (1800-2466m hoogte) waar 
de temperatuur 's middags echter ook opklom tot 18°C.

Heerlijk om nog eens met het hele gezin samen te zijn,
maar die veel te warme winter voelt toch minder goed aan.
'Cela fait peur' hoorde ik ook vanmiddag in Pfastatt,
en de vrouw voor mij aan de kassa van de Super U
verwees naar alle insecten in haar tuin nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten