Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 13 januari 2023

Praag scherpgesteld

Terwijl Britt haar valiezen voor Lund maakte,
trok Thomas vorige week enkele dagen naar Praag:
het middeleeuws astronomisch uurwerk 
in het centrum van de stad herkende ik meteen,
want daar stond ik zelf ook in juli 1997
(niet om Erasmus-studenten van 'Histoire' te bezoeken,
maar wel gewoon op zomervakantie)
Met mijn eenvoudige fototoestel kon ik toen 's avonds
zeker niet zo'n mooie uitzichten trekken,
en 'selfies' bestonden al helemaal niet ;-)
We hielden het dan ook bij foto's overdag,
die we om beurten van elkaar trokken
(hier ontbreekt mijn zus)
Praag nu dus opnieuw 'scherpgesteld',
door alle fijne foto's van de oudste zoon,
op een plek waar ik als twintiger ook 'ooit' rondliep...
En bij onze terugkeer in Brussel-Noord
(we namen toen de trein, niet de auto van onze ouders)
lukte een foto met iedereen samen alsnog!

'Ge hebt uwe pyjama nog aan,' is Kobes droge commentaar
op deze laatste foto (die ook in station Mulhouse gemaakt kon zijn).

'Tijdreizen' en plaatsen laten samenvallen,
en dat met mensen van vroeger én nu:
ik zou het soms wel even willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten