Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 5 november 2012

Basler Herbstmesse

Tweede week herfstvakantie hier en onze kids zijn nog even in België... We hebben dus wat tijd om er met z'n tweeën op uit te trekken. Gisteravond bezochten we de jaarlijkse Basler Herbstmesse, de grootste en oudste kermis van Zwitserland. Van 27 oktober tot 11 november kan je nu in Basel op meerdere pleinen in de stad terecht voor amusement en vertier. Zo konden we gisteren vanop de brug over de Rijn het reuzenrad op de Münsterplatz mooi zien oplichten in het donker... Het had echt iets feeërieks! Maar er was weinig volk in en rond de vele kermisattracties. Ook de snoepkraampjes met de typische zoetigheden konden op weinig interesse rekenen. Uitgeregend, dat was de situatie én de verklaring voor de magere opkomst. Want jaarlijks trekt deze kermis haast 1 miljoen(!) bezoekers. Maar ook wij hielden het gisteren vlug voor bekeken en trokken met natte voeten naar Tibits, een lekker vegetarisch restaurant in het centrum van Basel. En neen, Tibits is geen "geiten-wollen-sokken-gedoe", maar wel een trendy eetgelegenheid met bar waar je aan een buffet je keuze kan maken uit heerlijke gezonde voeding. Bij het afrekenen weegt men je bord en aldus wordt de prijs bepaald. Je kan vervolgens aanschuiven aan lange tafels met grote, brandende kandelaars. Maar er staan ook hippe hoge tafels met krukjes. En wegzakken met een drankje doe je in de zachte zetels... Voor ieder wat wils dus. Geïnteresseerd? Tibits heeft een vestiging in Basel, Bern, Winterthur en Zürich, én ook eentje in Londen. In Basel is het alvast een geslaagde combinatie van lekker eten in een warm interieur in een modern gebouw met een betonnen trap tot op het verdiep, alwaar je een mooi open zicht hebt op het gelijkvloers. En daar at ik gisteren dus met veel smaak mijn bordje met tofu, linzen, bonen, vijgen, artisjokken en andere verse groenten/fruit helemaal leeg. De verse rooibos icetea maakte het plaatje compleet. Een aanrader! En Basel is en blijft natuurlijk ook een mooie stad. Uitgeregend of niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten