Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 26 november 2012

Entre nous, les étrangers

Gistermiddag hadden we een Italiaans gezin op bezoek. Op het menu stond stoofvlees uit onze rode Creuset, met zelfgemaakte frietjes en verse choux de Bruxelles. In de CD-speler moest Milow ons vaderland vertegenwoordigen. Want in het buitenland wordt een mens dus pas echt chauvinistisch ;-) De tafelgesprekken verliepen ondertussen vlot in het Frans, ieder met zijn eigen accent. En wat heb je veel raakpunten als je samen "in den vreemde" woont!

1 opmerking:

  1. Zo herkenbaar! We 'verbroederden' in de US vaak met Duitsers, Fransen en andere 'buitenlanders' in den vreemde :-) Ik heb toen vaak witloof met hesp in kaassaus gemaakt bij dergelijke bijeenkomsten en dan natuurlijk een goed Belgisch biertje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen