Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 6 november 2012

Freiburg

Deze namiddag voor het eerst Freiburg verkend, een mooie stad aan de rand van het Zwarte Woud.  Opvallend aanwezig in de straten van het stadscentrum zijn de "open goten" met stromend water uit de Dreisam. In het verleden werden deze goten gebruikt voor de bestrijding van bosbranden en om het vee te voederen, nu zijn ze in de zomermaanden een welkom systeem voor een natuurlijke koeling van de lucht want volgens de statistieken is Freiburg de warmste en zonnigste stad van Duitsland! Maar Freiburg wil vooral ook een groene stad zijn. De duurzame modelwijk Vauban (5000 inwoners) gebruikt zonne-energie om de meeste huishoudens in deze kleine gemeenschap aan te drijven. De fiets is er het belangrijkste vervoermiddel, met inbegrip van woon-werkverkeer. Ondertussen was Freiburg voor ons vandaag vooral een mooie goudgele stad: tijdens zonsondergang genoten we op de Schlossberg van een prachtig panoramisch uitzicht over de stad en de hele regio in haar mooiste herfstkleed.
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Weerom leuk om lezen !
    Fijn voorsmaakje van Freiburg dat ook ik nog eens echt wil bezoeken... Wij bezochten de Schlossburg ( niet de stad zelf) op de warmste dag van onze zomerreis. Ik geloof je dus meteen als je zegt dat dat de warmste stad van Duitsland is. Content dat we waren dat e daarna slem naar een villa met een zwembad konden reizen ;)Groetjes, C

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Freiburg is zeker een heel mooie stad. Ik ken de stad alleen op haar zomers, maar op jouw foto's te zien ook heel mooi in herfsttooi. Weet je dat de lokale bevolking zegt dat wanneer je in 1 van die open gootjes valt, je met iemand van Freiburg zal trouwen? Dochterlief viel er een paar jaar geleden pardoes in (niet geheel per ongeluk, volgens mij, ze zocht verkoeling op een warme dag) :-)

    BeantwoordenVerwijderen