Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 3 december 2012

Le Grand Ballon

Vandaag voor 't eerst 'raquettes' onder mijn voeten gestoken! En daarmee vervolgens een stevige wandeling gemaakt op Le Grand Ballon in de Vogezen. Bij de start zagen we in de verte het Zwarte Woud en de Alpen liggen. Op de top stond er echter een ijzige wind en striemde de sneeuw hard in je gezicht. (Een tweede vest was geen overbodige luxe.) Voor de mooie vergezichten zal ik dus nog eens moeten teruggaan. Maar 't was onderweg zeker al volop genieten geblazen van het prachtige winterlandschap! En onze picknick mochten we gelukkig opeten in het plaatselijke hotel dat binnenkort pas officieel opengaat voor het winterseizoen.
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

  1. Wat een idyllische foto's van de ondergesneeuwde Vogezen ... Vanmorgen lag er een dun wit laagje over Leuven en omstreken, maar dat was tegen de middag al veranderd in plassen ... Geniet van de Franse winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Roodkapje,

    Als ik deze foto's aan onze "schaapjes" laat zien worden ze stikjaloers. Vandaag werd hier luidop gedroomd over sneeuw...zoveel sneeuw als bij jou op de foto ! Helemaal happy was dat volkje hier toen er bij het naar school stappen toch echte dikke vlokjes vielen. Blijft gek toch he dat de wereld er een goeie 500 km verder zo anders kan uitzien. Want bij ons bleven ze helaas nog niet liggen. Die Grand Ballon kan ik me ook nog goed herinneren, maar zo zonder sneeuw stelde dat niet veel voor, nu geef je ons een mooi sfeerbeeld ! Groetjes, de vaste klant hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt schitterend: dat witte sneeuwlandschap en jij in het actieve rood. Heel mooi foto's! Hier wordt luidop afgeteld naar de kerstvakantie en vooral geduimd dat er dan veel sneeuw zal liggen in Zwitserland, waar we een weekje op vakantie gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit liepen we daar ook! Maar ook al in de blakende zon... Allebei in een paasvakantie (maar niet in dezelfde) De Vogezen zijn echt super!

    BeantwoordenVerwijderen