Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 29 januari 2014

Conformité

 
 
Op school leert Kobe nu over de Franse Republiek. Le drapeau tricolore, le 14 juillet, la Marseillaise,... het ging er 's avonds tijdens het huiswerk allemaal vlot in. Tot hij bij de Franse leus kwam.
 
'Liberté, égalité en... wat is dat derde ook weer??'
'Goed nadenken, Kobe, je weet het.'
'Ah ja, conformité!'
'Mmmm...'
'Seg, waarom lach je nu?!'
'Fraternité, Kobe, 't is fraternité!'
 
Maar geweldig toch dat een zevenjarige het woord 'conformité' kent!!
 
Ondertussen wordt de Franse Republiek deze dagen ook uitvoerig besproken in de (inter-)nationale pers. Of juister, het liefdesleven van onze president wordt uitgebreid besproken. En daar horen de meest wilde speculaties bij... Paris Match plaatste alvast een bloedmooie Julie Gayet op de cover zodat we met z'n allen konden meegenieten.
 
'Notre Hollande ne craint pas le ridicule!' vat de Franse vriendin het kort samen.
 
En wat mij betreft heeft Kobe gelijk: Hollande is volledig 'conform' aan zijn voorgangers Mitterrand, Chirac,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten