Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 7 november 2017

Nee en Ja

Winteruur op Canvas, ik sluit er graag de dag mee af. En gisteren was het een hoogdag, zat Connie Palmen bij Wim Helsen in de zetel! Waarom 'nee' haar lievelingswoord is, zette ze graag uiteen met een gedicht van Kavafis over het grote 'ja' en het grote 'nee'.
 
Kijk, dan wil ik direct veel langer dan tien minuten luisteren. Omdat ik Connie Palmen echt een fantastische schrijfster vind die bovendien ook nog eens zeer aangenaam praat.
 
En dat het 'nee' voorafgaat aan het nog veel belangrijkere 'ja', verduidelijkte ze in Winteruur graag met enkele persoonlijke voorbeelden. Alleen jammer dat Wim Helsen haar vervolgens niet liet uitspreken wanneer ze 'de grootste ja' wou toelichten.
 
Maar genieten met deze Nederlandse schrijfster op ons scherm, was het zeker!

2 opmerkingen:

  1. Hey An,

    En zo ontdek ik plots een gedeelde passie voor Connie Palmen. Deze zomer "Vriendschap" gelezen. Puur genieten van de vele thema's die het boek herbergt.

    En zo zijn Nederland en Frankrijk weer even verbonden. :-)

    Vele groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sara, fijn jou hier nog eens te lezen! En I.M. van Connie Palmen blijft mijn lievelingsboek, dus als je dat nog niet gelezen hebt, kan ik het je zeker aanraden! Hartelijke groet, An

      Verwijderen