Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 4 juli 2018

Feest!

 
Ja, een GROOT feest zelfs,
voor al onze verjaardagen
en de Franse communies van onze kids,
 
 
samen met onze familie en vrienden in België
 
 
en Crémant d'Alsace bij aankomst :-)
 
 
We waren met 113 volwassenen en 63 kinderen,
 
 
onder de gasten ook vrienden uit Alkmaar en Rosmalen.
(Zelfs onze Nederlandse vriend uit Pfastatt
en de Franse huiswerkjuf waren aanwezig.)
 
 
De jongste genodigde was 1 jaar,
 
 
de oudste 89 jaar!
 
 
De kids hadden hun eigen domein in de tuin...
 
 
en bleven zelfs bij 30°C dapper verder springen.
 
 
 
Een uitgebreid ontbijt- en lunchbuffet in de grote zaal
 
bracht ook de volwassenen regelmatig in beweging ;-)
 
En mmmm... balletjes in tomatensaus
voor de jeugd in het koetshuis.
 
 
De tafelgesprekken van (oud-)collega's 
werden intussen rustig verdergezet
 
 
en gingen hopelijk nooit echt over het werk??
 
 
De mini-desserts wisten groot én klein te bekoren,

 
dochterlief bleef evengoed de langste in het meidengroepje :-)
 
 
En de benen werden niet gestrekt om te dansen...
 
 
...maar wel om te genieten van deze feestelijk luie zondag!
 
'Te snel, veel te snel,
ja, het ging weer veel te snel voorbij,'
zuchtten we 's avonds nog de hele tijd.
 
Oh, oh, oh, hoe zalig is het toch om feestjes te geven :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten