Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 15 juli 2018

In ons fonds

'Uw boek past niet meteen in ons fonds en in de huidige boekenmarkt moeten we vlijmscherpe keuzes maken.'
 
Een afwijzing die begint zoals alle andere. Intussen weet ik het wel. Maar ja, zelfs de kleinste uitgeverij krijgt tot tien manuscripten per week toegezonden... En vervolgens wenst de redactie me nog veel succes toe bij het vinden van een andere, meer gepaste uitgever.
 
'Hopelijk belet dit u niet om in de toekomst te blijven schrijven, u heeft duidelijk talent,' eindigt deze vijfde afwijzing echter. Sindsdien zingt dit laatste zinnetje vrolijk door mijn hoofd want een mooier compliment kan je me niet geven!
 
Dat een kleine uitgeverij wél al liet weten 'dat mijn boek goed geschreven is en ook echt binnen hun fonds past', helpt natuurlijk om iedere afwijzing nu rustig naast me neer te leggen. (En als je dertien uitgeverijen aanschrijft, weet je ook wel dat je nog wat afwijzingen mag verwachten.)
 
Maar het komt er dus zeker... Mijn eerste boek!!

4 opmerkingen:

  1. OOOh, geweldig nieuws !
    Gefeliciteerd !!!
    Groetjes,
    DVK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ronduit schitterend! Verkrijgbaar op de boekenbeurs?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd blijven denken dat J.K. Rowling ook stapels van dat soort afwijzende brieven heeft gekregen .
    Maar één uitgeverij heeft bij jou al toegehapt: fantastisch toch ?!

    BeantwoordenVerwijderen