Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 28 februari 2023

De volle 50

Afspraak afgelopen zaterdag
in het Romerohuis in Breendonk-Puurs,
om vanaf de start 's ochtends
alles goed op beeld vast te leggen:
met in de hoofdrol jarige Els
naast haar (even hard stralende) mama,
en met jongste broer Joris en nicht Ragna
als handige opbouwers-van-dienst.
Bij het vuurwerk op de taart
straalde Kobe dan weer naast zijn jarige tante,
en ook buiten konden alle kinderen
zich meer dan prima vermaken.
Binnen liet het zangkoor zich vervolgens
van zijn beste kant horen,
en toonden de mannen van Els' kookles
wat ze van haar hadden geleerd :-)
Nicht Maria verzette intussen veel afwaswerk,
terwijl de kookmannen het warm buffet verzorgden.
Mijn ouders waren ook uitgenodigd
op dit grote verjaardagsfeest,
waar in de loop van de dag/avond
circa 180(!) mensen langskwamen,
en zo kwam ook ons pedagogie-kliekje
weer even samen (slechts eentje ontbrak er).
Geslaagd was ook het aparte danslokaaltje,
waar DJ Hans ons moeiteloos
de fuiven uit de jaren '90 deed herbeleven,
maar eerlijk is eerlijk:
voor de beste dansmoves zorgde hij zelf,
samen met zijn vrouw Griet.
Al ging de jongeman vooraan in dit treintje
ook wel onvermoeibaar door ;-)
Een doe-het-zelf feest om nog lang te onthouden,
met lieve gasten en enthousiaste helpers die zorgden
dat alles vlot en hartelijk verliep.

En vandaag werd Els nu echt de volle 50!

Alle goeds nog voor dit ronde getal, lieve vriendin.
Die nieuwe halve eeuw ben je alvast goed gestart.
X

1 opmerking: