Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 13 februari 2023

Melden-Oudenaarde

Mijn allerlaatste lezing voor Ferm,
in een oud parochiehuisje in Melden,
voor een klein maar aandachtig gezelschap,
waaronder zelfs een heer die meteen veel vragen stelde.

Dit waren ze, mijn elf lezingen voor KVLV/Ferm: Beerse, Perk, Ophasselt, Rumbeke, Sint-Katelijne-Waver, Merksplas, Herenthout, Kleit, Ichtegem, Keerbergen en nu dus Melden.  De meeste lezingen werden door corona meerdere keren uitgesteld en een aantal werden helaas ook definitief geannuleerd. (In Neervelp, Beauvoorde en Heule ben ik bijvoorbeeld nooit geraakt.)

Het werd een heel avontuur met beamers die soms moeilijk aangesloten geraakten en zelfs eens een projectiescherm dat veel puzzelwerk vroeg! Ik kwam in parochie- en feestzalen, en ook een keer in een voetbalkantine (waar ik wél de meeste boeken verkocht, laat je dus nooit ontmoedigen door de plek waar je terechtkomt). Ik kwam er 's morgensvroeg tijdens een brunch, na de middag voor de taart of 's avonds tijdens een algemene vergadering (regelmatig nog gevolgd door een heuse tombola). 

De groepen waren soms zeer groot, soms zeer klein. De mensen waren altijd hartelijk en aandachtig. Mijn ouders (zijnde mijn twee grootste supporters die steevast meegingen) werden tevens goed onthaald en de vraag kwam ook regelmatig hoe zij mijn verhuis naar het buitenland hadden ervaren.

Het gezelschap bestond voornamelijk uit vrouwen. In Merksplas zat er wel een priester in de zaal, en de laatste keer dus ook een heer die veel vragen stelde. Maar meestal was mijn vader echt de enige aanwezige man.

Ik heb mijn lezingen altijd graag gegeven. Een enkele keer was ik moe en zenuwachtig, maar dan nog liep het wel los. (Die brunch 's morgensvroeg was het moeilijkste, ik ben gewoon geen ochtendmens.)

Vrijdag spreek ik nu voor het eerst voor een klas laatstejaars Moderne Talen. Mijn nieuwe beeldverhaal over de periode 2010-2022 is klaar: heel veel foto's én een leuk filmpje met mijn Franse vriendin Nathalie. 'Sur ma route,' zingt Black M ook nog onvermoeibaar en vol vertrouwen. Zolang ik zelf niet zing, moet het lukken ;-)

1 opmerking:

  1. en wij mochten van je lezing mee genieten in Keerbergen ! Het was top, en toch wel fier op mijn nicht om zo te spreken voor een volle zaal hoor !

    BeantwoordenVerwijderen