Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 22 februari 2023

"Redelijk toffe dag" in Maastricht

Heerlijk om het schaduwspel 
op deze mooie gevel vast te leggen:
zeker na de voorbije grijze dagen...
Helaas was de doortocht van carnaval
overal in Maastricht nog duidelijk zichtbaar
(en blijft het afval ook zeker nog tot morgen liggen
wegens een staking van de reinigingsdienst).
Gelukkig bleef de fijne boekensfeer
in de Dominicanenkerk ongeschonden, 
en bracht ik er samen met vriendin Carla
en metekind Margot dan ook veel tijd door,
zelfs op de plek waar vroeger het altaar stond
en nu een koffiebar dus veel lekkers aanbiedt.
En voor een 'echt kaarsje' konden we altijd nog
terecht in de Onze-Lieve-Vrouwebasiliek.

'Of ze het een leuke dag vond?' vroeg ik nog aan mijn metekind die eigenlijk niet van shoppen houdt.
'Redelijk,' antwoordde ze spontaan, maar toch ook met een brede glimlach.
Benieuwd dus wat onze volgende uitstap wordt...
Ze is alvast een grote fan van zoete dessertjes, net als haar meter, dus dat lukt zeker opnieuw ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten