Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 2 september 2023

Veertiende rentrée

Vanochtend - jawel, op een zaterdag - schoolstart Kobe in de 'classe de terminale' in Zillisheim. De laatste rechte lijn nu voor zijn hogere studies, met een 'découverte de la philosophie' en een 'réflexion sur vos études et votre orientation'.

'Ze gaan weer vragen wat ik volgend jaar wil studeren,' zuchtte de jongste zoon deze morgen al aan de keukentafel.
'Sportkot in Leuven?' probeerde ik weer irritant opgewekt en vol goede moed.
'Ik ken geen hoogbegaafd Nederlands,' was zijn directe antwoord.
'Hoezo?' vroeg ik nog.
'Awel, ja, ik ben goed in de Franse 'syntaxe', maar niet in de Nederlandse.'
En toen kon ik mijn lach echt niet meer inhouden.

Vanaf nu spreken we hier thuis dus 'hoogbegaafd Nederlands'. U bent gewaarschuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten