Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 22 maart 2014

De muren op

'Echt, ik loop soms de muren op,' zei hij.
'Ja, dat zal wel,' antwoordde ik.
'En ik ben nog maar thuis sinds begin maart,' zuchtte hij.
'Het leven is hier even een rollercoaster. Je job verliezen is best heftig,' vulde zijn vrouw aan.

Ontslaan worden vlak voor je 45ste. Na zes drukke maanden in de nieuwe functie voor het vertrouwde bedrijf. Besparingsmaatregel: werk genoeg, maar je bent gewoon 'te duur' geworden.

Weer zo'n donderslag.

Ondertussen doet hij het huishouden en zorgt hij voor de kinderen.
'Maar dat geeft weinig voldoening,' antwoordde hij eerlijk.

1 opmerking:

  1. Kippenvel, krop in de keel en nog veel meer, zowel bij dit bericht als het vorige ! Echt dingen die trauma's doen bovenkomen ... bij jou , bij mij. Zulke zaken krijg je dus echt bijna niet verwerkt, zelfs niet na jaren... Hier ondervind ik het aan den lijve hoe 3 jaar of zelfs 7, plots enkele dagen lijken ! Ik denk enorm aan die mensen ! Groetjes, C.

    BeantwoordenVerwijderen