Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 24 maart 2014

Mulhouse


De rijke industriestad van weleer heeft de voorbije decennia heel wat migranten aangetrokken. Bijnamen als 'het Franse Manchester' en 'de stad met de honderd fabriekspijpen' zeggen ook genoeg over de weinig aantrekkelijke uitstraling van Mulhouse dat al lang geen welvarende textielstad meer is. Pogingen om nieuwe industrieën aan te trekken zijn ondertussen gedeeltelijk geslaagd. In het grote Forêt de la Hardt ten oosten van de stad verrees een belangrijke autofabriek van Peugeot en ook chemische industrie werd aangetrokken. Maar Mulhouse probeert nu vooral zijn ligging in de onmiddellijke nabijheid van Zwitserland en Duitsland uit te buiten, met tal van forenzen die hun brood verdienen in Basel. (En daar vormen wij hier dus geen uitzondering op.)

In het centrum van de stad bevindt zich de Tour de l'Europe waar we gistermiddag op de hoogste verdieping genoten van een lekkere maaltijd en een prachtig panoramisch uitzicht over de stad. (Met ook de Vogezen en het Zwarte Woud op de verre achtergrond!)

Een mooie zondag met een weidse blik ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten