Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 31 maart 2014

De laatste sneeuw


Met vriendin M trok ik vorige week naar het hoogste punt in de Vogezen... Omdat ze de voorbije winter in België geen sneeuw gezien had...

En we deden nog heel wat andere, leuke uitstapjes onder ons tweetjes!

In 'La Table de Louise' te Habsheim genoten we van een overheerlijke menu du marché. Bij onze plaatselijke wijnboer in Orschwihr kochten we enkele nieuwe flessen Pinot Gris, Auxerrois en Riesling Bollenberg. Voor verse peperkoek, honing en andere zoetigheden trokken we naar de familie Riche in het landelijke Traubach-le-Bas. Zonnige terrasjes deden we naast het kleine kanaal in de Fischerau in Freiburg, en op mooie Franse bistrostoeltjes in het charmante Colmar. En de warme thermen en lekkere Konditorei in Badenweiler deden we ook weer alle eer aan...

De week was net lang genoeg voor al onze activiteiten ;-)

Maar wat mijn bezoek het allerleukste vond? Daar hoefde ze niet lang over na te denken... Haar eerste, en meteen ook laatste, sneeuw van de voorbije winter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten