Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 3 maart 2014

KitzSki ruft!


Kirchberg in Tirol, daar brachten we de eerste week van onze krokusvakantie door. Het was fijn thuiskomen bij de Vlaamse uitbaters van hotel Traublingerhof dat voor de gelegenheid vol Nederlanders zat. (De Vlaamse vakantiegangers maken er deze week hun opwachting.)

En wat heeft het skigebied rond Kitzbühel veel te bieden!! De meest moderne stoeltjesliften (met zetelverwarming en overkapping voor de koude dagen) en de mooiste skihutten met een uitgebreid aanbod aan verse gerechten... Het werden heerlijk bourgondische dagen in de bergen :-)

De zon liet zich ook iedere dag van haar beste kant zien! Zelden een wintersportvakantie in februari meegemaakt die zo warm was!! Helaas liet zich dat ook op de pistes voelen... Na de middag was het vaak skiën over de meest venijnige ijsplekken, recht de "papsneeuw" in. En dat heeft ons dus ook doen kennismaken met het ziekenhuis in Sankt-Johann waar Jan de eerste avond terechtkwam met een schouderblessure. Einde skivakantie voor hem.

Maar volgend jaar gaan we terug! Dat beslisten we al op de terugrit. En rijdend door de lange Arlbergtunnel dacht ik terug aan de busramp in Sierre... Half maart nadert weer, een verjaardag die zich laat voelen. Hopelijk redden al die families het met elkaar. Het plaatst ieder klein ski-ongeval alvast in het juiste perspectief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten