Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 25 maart 2014

Gevonden

Vanavond afgesproken met een vreemde man in het station van Mulhouse... Hij had de portefeuille van manlief "gevonden" en die wilden we na vier dagen hard zoeken natuurlijk héél graag terug. Ik heb de "eerlijke vinder" beloond met een briefje van 50 euro, al was het geld uit de bewuste portefeuille sowieso al lang verdwenen...

En er was "veel dat niet klopte" aan deze ontmoeting. Maar je zit nu eenmaal niet in een positie dat er veel te onderhandelen valt: je bent al blij dat je alle documenten terugkrijgt, alsook de vele bankkaarten die je de voorbije dagen zo vlug mogelijk geblokkeerd hebt.

Ondertussen was ook ons konijn Principal twee dagen vermist en verscheen hij zaterdagmiddag met grote, onschuldige ogen terug op onze oprit...

En een kous die in de was verloren ging, dook vandaag plots in mijn auto op, in Kobes trainingsvest...

De voorbije dagen dus heel wat verloren én weer teruggevonden.

Wat er ondertussen met vlucht MH370 van Malaysian Airlines juist is gebeurd, blijft nog steeds een raadsel. Iedere zoektocht roept slechts nieuwe vragen op, de wanhoop en de radeloosheid van alle betrokken families valt niet in woorden te beschrijven...

Drama's die onmogelijk lijken en "ver weg" gebeuren, maar die je toch recht naar de keel grijpen...

Er valt veel te verliezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten