Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 22 juni 2014

A room with a view

In het Hilton Hotel op Times Square, daar logeren we nu de komende tijd. Vanuit onze kamer op de 28ste verdieping hebben we zicht op alle lucifermensen beneden in de straat, de airconditioning op de lagere appartementsgebouwen rondom, de Hudson rivier die in de linkerhoek het vergezicht opentrekt... Het heeft iets onwezenlijks om hier te zijn. Alsof we het zelf nog niet goed beseffen.

Wandeling 3 uit de reisgids bracht ons ondertussen al langs Central Park, Carnegie Hall en Rockefeller Center. We liepen ook even binnen in het Plaza Hotel, de grande dame van de New Yorkse hotels, met onmiddellijk veel pracht en praal in de inkom.

Straks lopen we verder naar het Empire State Building. En vervolgens langs Madison Square Park helemaal tot aan Union Square Park... We zullen stilaan wennen aan de idee dat we in New York rondlopen, en dat het zicht uit onze kamer écht is.

4 opmerkingen:

  1. Logeren in een hotel OP Times Square ... Whaauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Times Square wordt het 'kruispunt van de wereld' genoemd en is een van de drukste plekken op onze planeet. Dagelijks passeren er wel 365.000 mensen. Het zal volgende week terug aanpassen zijn in ons Franse dorp.

      Verwijderen
  2. Klinkt heel bijzonder, genieten maar en nog fijne reis !
    Groetjes, Carla & co

    BeantwoordenVerwijderen