Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 19 juni 2014

Aftellen


Woensdag 2 juli is hier de laatste schooldag. Onze kinderen tellen dus ijverig af tot die datum! Ondertussen kennen de laatste schoolweken sowieso al een aparte invulling met schoolreizen en andere afsluitende activiteiten. Ieder jaar organiseert Jean XXIII ook een kermesse met veel sport en spel, veel eetstandjes en veel tombolaprijzen...

Nieuw dit jaar was de Cérémonie de passage au Collège waarop Britt en haar leeftijdsgenootjes werden uitgenodigd. Tijdens de kermesse op 14 juni overhandigde de directrice hen persoonlijk een certificat de fin d'études primaires. (Ieder jaar in de lagere school van Jean XXIII telt 6 klassen. Het ritueel nam dus aardig wat tijd in beslag.)

Extra trots waren we toen Britt, samen met 2 andere leerlingen van haar klas, ook een certificaat kreeg voor 'ses belles qualités de coeur et d'intelligence mises au service de notre école'.

En even voordien had Thomas met een ploegje uit Pfastatt ook het voetbaltoernooi op de sportvelden van het college gewonnen...

Dus ja, we liepen wel te glimmen op dat schoolfeest!

Toch loopt ons trio hier erg ongedurig rond. Het schooljaar heeft lang genoeg geduurd, de zomervakantie mag beginnen...

Aftellen dus. Net als hun ouders. Die hoeven zelfs zo lang niet meer te wachten...

Want overmorgen vliegen ze naar New York! Naar de jaarlijkse 'Admat Controllers Meeting' in de wereldstad die nooit slaapt, in het continent dat in superlatieven spreekt...

De verwachtingen zijn hooggespannen, ik loop hier even ongedurig rond als mijn kinderen. En aftellen doe ik ondertussen ook zoals Kobe. In nachten. Nog twee keer slapen dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten