Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 16 juni 2014

Vaderdag


Afgelopen zondag was het druk in Pfastatt, met la fête de la cerise in het open veld naast de stadstuintjes, en met Môm'en Scène in verschillende zaaltjes in het dorp waar korte toneelvoorstellingen voor en door jongeren werden opgevoerd (môme = klein kind).

Kersen hebben we niet veel gezien in het veld, maar samen met dochterlief kwam ik wel enthousiast terug thuis van de voorstelling 'Les Z'idiots' in de polyvalente zaal.

Maar bovenal was het ook vaderdag in Frankrijk! En deze papa vierde zijn feestdag in het stadion van Mulhouse waar de jongste zoon deelnam aan zijn laatste voetbaltoernooi van dit seizoen. (Het zal toch deugd doen als alle hobbies hier binnenkort even stilvallen...)

'En wanneer is het nu dochterdag?' wilde Britt 's avonds nog weten.
'Kinderdag is het hier al iedere dag,' antwoordde ik droog.

Ze stak haar tong uit en rolde met haar ogen...

Later op de avond heeft ze zich gelukkig prima gedragen bij de babysit.

Want op la fête des pères nam ik de vader van mijn kinderen dus ook nog mee uit naar de Kinepolis in Mulhouse, om toch even rustig achterover te kunnen leunen in een zachte, comfortabele zetel... Hij is immers al heel wat jaren een schitterende papa voor het jonge, sportieve geweld hier in huis en dat vraagt best veel energie :-)

1 opmerking:

  1. Ook heel schoon en toch herkenbaar, An ! Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen