Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 13 juni 2014

Voetbalgekte

Hier geen aangepaste driekleur aan de zijspiegels van de auto's, geen sticker-verzamelwoede bij de dagbladhandel, weinig gadgets in de winkels... Anders dan in België, merk je in Frankrijk niet zo veel van het WK voetbal 2014. Het dagelijkse leven blijft hier vrij 'normaal' verlopen :-)

Maar vanavond zijn we wel bij onze hollandse vriend uitgenodigd voor de eerste match van Nederland! En wanneer België speelt, zal hij bij ons thuis komen kijken. (Dan maakt het hem niet zo veel uit dat onze tv kleiner is dan de zijne.)

'Ik ben wel erg asociaal wanneer de Nederlanders spelen,' waarschuwde de hollandse vriend me daarnet nog, 'ik praat dus niet zoveel.'

En stiekem vind ik het nu jammer dat Nederland voorlopig niet tegen België speelt... Dat zou hier misschien een kleine voetbalgekte tussen onze twee huishoudens veroorzaakt kunnen hebben :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten