Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 17 september 2010

De eerste maand

Posted by PicasaJuist een maand geleden stond heel ons "hebben en houden" nog in ons huis in België, mooi ingepakt en klaar om op de vrachtwagen naar Frankrijk gezet te worden! Nu heeft alles en iedereen wat zijn plek gevonden in ons huurhuis in Pfastatt. Living, bureau, keuken: alle ruimten werden snel gevuld met de vertrouwde spullen. (Klik op fotocollage voor vergroting.)
En het heeft iets raars, zo'n eerste maand verder. Je kan nu immers moeilijk blijven denken dat je op vakantie bent ;-) En je zoekt dus dapper verder je weg in alle grote supermarkten, in de verschillende kleuren schoolschriften van de kids, in de Franse conversatie... Je denkt ondertussen verder na over deze wending in je leven. Over wat je achterliet in België, maar ook over wat je hoopt dat dit "Bazelavontuur" zal brengen. En je vertrouwt erop dat het allemaal wel los zal lopen. Het bevreemdende gevoel neem ik er voorlopig maar bij: er is nog wel wat plaats in dat hoofd van mij ;-)

5 opmerkingen:

  1. Tot nog toe had jullie avontuur voor mij nog iets onwezenlijks; nu ik jullie vertrouwde spullen zo op hun nieuwe plekje zie... heeft het het groene huis plots iets van .. jullie thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't ziet er hééél gezellig uit & inderdaad het begint ook bij ons nu pas door te dringen met al jullie vertrouwde spulletjes in jullie nieuwe huis... WIJ MISSEN JULLIE !!!
    Thx voor het kaartje. By the way the webcam is al geregeld, nu nog het ultieme moment vinden met de kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "bevreemdend", schrijf je, en toen wist ik weer helemaal hoe dat voelde, die eerste maanden toen wij aan ons Amerika-avontuur waren begonnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Isabelle Vercruysse19 september 2010 om 20:07

    hey ann!

    ik had je net een mailtje gestuurd terwijl ik mijn achterstand post aan het doornemen ben...en plots vond ik je kaartje met blogadres...Tnx!!
    Heb dus nog wat leesachterstand...!
    tot weldra!
    Isabelle Vercruysse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig,

    Ik herken meteen jullie huis in België. OK, de muren kregen een ander plaatsje en hier en daar staat het meubilair wat anders gekeerd tegenover elkaar. Maar zo vertrouwd. Alsof ik zo in Kortenberg binnenstap.

    Nou ja, alleen dat zwembad dan...

    BeantwoordenVerwijderen