Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 24 september 2010

De eerste septemberweekends

Onze eerste septemberweekends kenden reeds een bepaald stramien, zij het nog met dat vleugje vakantiegevoel van "alles is nieuw"...

's Zaterdags verkenden we achtereenvolgens de supermarkten E. Leclerc, Cora en Prixbas par Auchan. Die winkels zijn haast dorpen op zich! Wat een omvang! Het begint al in de inkomhal waar zich vaak ook een restaurant (type: zelfbediening), droogkuis, meerdere kledingzaken én een paar kleine kinderattracties bevinden. Je loopt er letterlijk en figuurlijk verloren tussen al wat er wordt aangeboden. Ik vraag me dan altijd af hoe iemand uit een derdewereldland zich in zo'n supermarkt moet voelen. Zelf vind ik al die overvloed al shockerend en moeilijk om goed mee om te gaan.

's Zondags gingen we achtereenvolgens naar de zoo in Mulhouse, fietsten naar de plaatselijke paardenboerderij en gaven de aapjes te eten op "La montagne des singes" in Kintzheim. We bewonderden ook de versierde marktplaats in Mulhouse (uienfeesten), reden een stukje op de "Route des vins" en picknickten in een wijngaard aan de rand van het schilderachtige dorpje Riquewihr.

En eind augustus trokken we reeds op verkenning naar de skigebieden "Le Markstein" en "La Bresse", een uurtje rijden hiervandaan. We bezochten toen ook al even Colmar. Een prachtige stad! Zeer romantisch ook, met het "Klein Venetië" langs de Lauch. We willen zeker nog eens teruggaan zonder kids ;-)

Ondertussen werd Britt dit weekend uitgenodigd voor een eerste verjaardagsfeestje bij een klasgenootje. En als Thomas dan vanaf volgend weekend deelneemt aan de voetbalmatchen in Pfastatt en op verplaatsing, zitten we al meer terug in een vertrouwd Belgisch weekend-stramien ;-)

Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Jullie blog werkt werkelijk verslavend...telkens ik mijn PCtje open kom ik eens piepen op het Bazelavontuur!
    Supertof al die mooie plaatsen daar bij jullie-een mens zou voor minder zich altijd op vakantie voelen ;-). Ook de kennismaking met nieuwe vriendjes loopt vlot zo te lezen-ook voor jullie een vlotte contactmogelijkheid met volwassenen!
    Ik kijk al uit naar een volgende blog; geniet van het weekend met hopelijk beter weer; hier in Kortrijk ijzig koud en regen maar Les Arcs ligt er al sneeuw op 2600 m!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's :-) we horen dat jullie en de kids het daar goed naar jullie zin hebben.

    Vele groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen