Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 30 september 2010

Minamoto in Basel

Dinsdagavond Japans gaan eten in restaurant Minamoto in Basel. Mijn schoonouders waren op terugreis van Spanje 2 dagen hier, dus de kids waren in goede, vertrouwde handen. En wij konden er 's avonds even onder ons tweeën tussenuit!

Sinds de househunting was ik niet meer in Basel geweest. En voor zover ik deze stad nu ken, is het centrum op zich niet zo groot, maar strekt het geheel zich wel ruim uit met brede lanen waarop charmante tramstellen voor vlugge verplaatsingen zorgen. Basel is een mooie mix van oude, historische gebouwen en nieuwe, strakke buildings met trendy ontmoetingsplaatsen. Het is er aangenaam wandelen langs de Rijn, onder de bruggen door. Er zijn heel wat musea te ontdekken (eerste zondag van de maand gratis toegang). Luchthaven en industrie (Novartis!) zijn echter ook nooit veraf. Een stad met vele troeven dus.

En daar zaten we dan, op een weekdag eind september, in een hippe Japanse eetgelegenheid in Basel, dapper met onze stokjes in de weer... Eén maand verder in onze nieuwe omgeving. Nog steeds met iets van ongeloof. Maar ook zeer bewust alles ervarend. Een bijzondere avond.

1 opmerking:

  1. En was het lekker? Zeker doen als er bezoek is: hen inschakelen als babysitt!

    BeantwoordenVerwijderen