Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 2 september 2010

De eerste schooldag!

Vanmorgen was het dan zover: de eerste schooldag voor onze kids in Pfastatt. We werden om 8u verwacht in de "rue des Ecoles", het verkeersvrije straatje tussen de verschillende schoolgebouwen, waar de namen van de leerlingen per klas werden afgeroepen. In haar welkomstwoord vermeldde de directrice "la famille belge, arrivée depuis qu'une semaine". Onze 3 wittekopjes werden direct door alle andere ouders vriendelijk en bemoedigend toegeknikt. Voor Thomas was het ondertussen uitkijken of hij jongens herkende van zijn eerste voetbaltraining gisteren. En ja hoor: er waren reeds enkele "bekende" gezichten. We maakten trouwens direct ook kennis met een man uit Nederland en zijn Franstalige vrouw die hier in de pastorij in Pfastatt wonen. Hun jongste zoon, die gisteren ook op de voetbaltraining was, praat geen Nederlands maar verstaat het wel. En het moet soms gewoon wat meezitten in 't leven: Thomas zit bij deze jongen in de klas en de juf heeft hen naast elkaar gezet! Voor Britt was het wat moeilijker want de inschrijving voor de turnles is pas deze avond. Alle gezichten waren voor haar dus even "vreemd"... En Kobe? Ja, die ging flink mee naar binnen want hij had vorige week het keukentje in zijn nieuwe klas al zien staan. En onze jongste, da's nu eenmaal "auto's" en... "potten en pannen" ;-)

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat de eerste schooldag goed is meegevallen. Phebe en Alexandra zenden veel groetjes naar Britt en hopen dat zij snel vriendinnetjes maakt in de nieuwe school. De nieuwe juf in het tweede leerjaar noemt juf Kathleen en ze is heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen