Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 10 september 2012

Gelijkmoedigheid

Ik heb altijd graag met hem samengewerkt! Hij was een fijne collega die de grootste kritiek kon verdragen zonder zich aangevallen te voelen of in de verdediging te gaan. (En we hebben wel wat moeilijke vergaderingen samen meegemaakt in voorbereiding op studiedagen en vormingssessies.) Bovendien had hij die feeling om tijdens zijn hele schoolloopbaan dicht bij de leerlingen te blijven staan: ik heb zelden iemand zo "naturel" met zijn leerlingen weten omgaan! Ondertussen is hij met pensioen en woon ik in Frankrijk. Maar vorige week kruisten onze wegen nog eens. Letterlijk. Hij was samen met zijn vrouw op weg naar een trouwfeest in de buurt, wij zorgden graag voor de Vlaamse tussenstop. Zodoende hadden we hier tafelgesprekken over vroeger en nu, over taal en cultuur, over relatie en familie, én over gelijkmoedigheid. Want mijn collega is een fervent yoga-man. Hij straalt het ook helemaal uit, vind ik. Niet dat hij een zweverig type is, daarvoor heeft hij te veel levenservaring. Op onze gesprekken en zijn "gelijkmoedigheid" loop ik ondertussen wel al een paar dagen te kauwen. Alsof het hier zijn plaats en zijn tijd nog moet krijgen... Of klinkt dit nu te zweverig? Het was alleszins een zeer fijn weerzien!

3 opmerkingen:

  1. Ik hoor alvast geen zweverigheid doorklinken.

    Het leuke aan een goed gesprek
    zijn juist die "kauwdagen" achteraf.
    Het langzaam doorsijpelen
    tot begrippen en gedachtengangen
    elk hun plaats krijgen
    tussen vele ervaringen.

    Gelijkmoedigheid...
    Het maakt me nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bert op bezoek gehad?
    Intussen zijn we op volle toeren in introductiedagen en voorbereidende dagen gevlogen. Met veel te weinig tijd om grondig na te denken... En toch is het net dat wat deze groep steungroepers wil... We trekken er na november tijd voor uit en werken intussen verwoed verder om via mail en zo zinvolle en mooie dagen te vullen en mensen te helpen vormen om zo dicht en echt bij hun leerlingen te (blijven) staan, en om leerlingen oog te laten krijgen voor juist dit soort mensen op hun scholen!
    En intussen missen we je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep, 't was Bert! En hij is nog "geen haar" veranderd ;-)Met dank voor je lieve woorden en veel succes nog met de steungroep! Hartelijk, An

    BeantwoordenVerwijderen