Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 26 september 2012

Ze zeggen dat...

Ze zeggen dat het tweede jaar na een verhuis naar het buitenland het moeilijkste is. Het nieuwe is er dan af, alle paperassen zijn geregeld en alle instanties bezocht. Je hoeft dus niet meer alles uit te zoeken en komt in een nieuw, vast ritme. Tijd dus om stil te staan bij je vertrek uit België, om familie en vrienden in het thuisland te missen, om te ervaren wat die afstand nu met je doet...
Wat twee jaar Frankrijk ons ondertussen bracht: de kids spreken nu zalig goed Frans (wij blijven onze moedertaal meer missen) en zijn goed geïntegreerd. We hangen als gezin nu veel sterker aan elkaar (we zijn ook veel meer op elkaar aangewezen), al blijft de verhouding werk-thuis ook hier toch voor manlief de grootste uitdaging. En we missen natuurlijk heel wat mensen uit België, maar we ervaren dat ook daar het leven gewoon voortgaat. Misschien daar soms zelfs meer dan hier. Want het tweede jaar Frankrijk leerde ons vooral ook hoe we met het verlies van ons kleine meisje moesten omgaan... Maar eerlijk, soms weet ik het nog altijd niet zo goed.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het prachtig hoe je over de dingen kan schrijven en je voelt gewoon dat jullie als gezin samen erg sterk zijn. Het verlies van jullie ster heeft zeker een grote invloed over de rest van jullie leven maar ik weet zeker dat jullie vaak aan haar denken en ze dan extra hard straalt en veel warmte naar jullie toe stuurt... Knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slik, zo eerlijk openhartig,... dikke knuffel richting Pfastatt.

    BeantwoordenVerwijderen