Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 14 september 2012

Tweede auto

Met het ouder worden (wat klinkt dit vreselijk!) verliest een mens wel wat idealen en principes... En dus staat er hier bij ons sinds deze week ook een tweede auto voor de deur. Al sta ik nog steeds helemaal achter de idee dat één auto per gezin moet kunnen volstaan. Zo deden we het altijd in België, en tot voor kort dus ook in Frankrijk. Maar de verandering van school zorgt nu voor een verplaatsing die niet fietsvriendelijk is. En toegegeven, ook op woensdag is het handig dat ik niet meer alle sportzakken aan mijn fiets heb hangen. Een tweede auto dus. Maar een zeer kleintje én volledig elektrisch in verbruik. Onze witte "Peugeot iOn" is dus ecologisch zeer verantwoord. Zo hoef ik mijn idealen en principes toch niet helemaal overboord te gooien. Ik heb ze gewoon weer wat bijgestuurd ;-) Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Ai, dacht ik toen ik de titel las, An is bezweken... Maar toen had ik nog niet gelezen dat het een helemaal ecologisch verantwoorde auto is. Knappe keuze! Geniet van het extra comfort en weet je wat: te halsstarig vasthouden aan je eigen principes dat echt nergens goed voor, heb ik zelf al mogen ondervinden. Op tijd en stond die principes eens bijsturen mag en kan zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn auto, mijn vrijheid!
    Neen, ik deel je ecologische bezorgdheid natuurlijk helemaal, maar als het straks kouder, natter en winteruur wordt en het donker is (nog) als ze naar school moeten en donker is (al) als ze gaan sporten of wat dan ook, ... dan zal je blij zijn dat je ze warm en droog krijgt waar ze moeten zijn! En dan nog elektrisch!

    BeantwoordenVerwijderen