Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 28 juli 2013

Rijn doop

Zeven nieuwe theelichthouders... Ik vond ze vrijdagnamiddag bij Stillvoll, een winkeltje met leuke woonaccessoires in Basel. De Vlaamse vriendin uit Rheinfelden trakteerde voor mijn verjaardag :-)

Daarna gingen we zwemmen in de Rijn. Een onvergetelijke ervaring! Al is het werkwoord "zwemmen" hier misschien wat misleidend gebruikt. Want je wordt gewoon door de stroom meegevoerd, onder de grote bruggen door, samen met heel veel mensen rond jou. Allen in bikini, badpak of zwembroek, de kledij veilig opgeborgen in kleurrijke waterdichte zakken die als vrolijke boeien meedrijven... Heel bijzonder om mee te maken.

En Basel blijft sowieso mijn favoriete stad voor een avondje uit! Zo ook op deze zwoele vrijdagavond die ik met Jan doorbracht op het grote houten terras bij Noohn (lekkere verse sushi), waarna we terug naar de promenade langs de Rijn trokken voor een mooie laatavondwandeling.

Tegen die tijd leek de hele stad zich aan de rivier verzameld te hebben, samen met enkele blikjes bier en een paar flessen goedkope wijn, wat onmiddellijk zorgde voor de sfeer van een middelgroot muziekfestival, maar dan zonder bekende namen op het kleine podium dat deze zomerdagen verankerd ligt in de Rijn.

Maar mijn "Rijn doop" zal ik dus niet vlug vergeten. Tijd en ruimte leken even volledig samen te vallen met de sterke stroming van de rivier... Alles werd even daartoe herleid en daarbuiten was er niets dat om aandacht vroeg. Best wel een fijn gevoel.

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten