Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 26 juli 2013

Soms

Soms is mijn verdriet nu groter dan in het begin. Omdat je beseft: ze blijft weg.

Twee jaar zou ze deze zomer geworden zijn, onze kleine dochter. Conditionnel Passé.
Of beter nog te gebruiken is de Passé Simple, pour une action de courte durée qui ne se déroule qu'une fois (moment précis).

"Elle me manque."

Met deze drie woorden krijg ik het ook volledig uitgedrukt.

Hemelshoge kus, lieve meid. X

6 opmerkingen:

  1. Het besef "ze blijft weg" moet inderdaad hard zijn. Daarom ook een dikke kus voor jou, lieve An, om het wat te verzachten je verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kippenvel.

    Hoe minder soms méér is,
    zo weinig woorden zo veel kunnen zeggen.

    En het toch goed is om iets te laten mee - voelen van je gemis, ook hier op deze plaats waar zoveel vreugde is.

    Veel liefs en dikke kus,
    zussemus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Afstandsoverbruggende kus van Leuven tot Pfastatt, lieve An.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat in vruchtwater groeide,
    maar niet volgroeide,
    wat vroegtijdig vervloeide,
    is daarom niet weg.

    Want groeien
    doen mensen niet alleen
    in lichamen.

    Uit wie in gedachten voortleeft,
    kan ook iets moois groeien.
    Iets groots zelfs.
    Een hoofd kan er vol van zijn.

    (Uit Jariger dan wij van Geert De Kockere)

    BeantwoordenVerwijderen