Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 20 november 2013

Bédéciné 2013

Bédé in modern Frans of B.D., bande dessinée in de klassieke Franse spelling: stripverhalen blijven populair. Veel volk dus op de jaarlijkse stripbeurs die vorig weekend in Illzach plaatsvond!

Leuk is ook dat heel wat illustratoren van kinderboeken aanwezig zijn. Jean-Luc Englebert, een Belg, personaliseerde twee kinderboeken voor ons. Britt wilde ook graag een tekening van Diel, een striptekenaar die vorige week zelfs in haar klas was langsgeweest. Deze man - ook een Belg!! - kon echter op heel wat fans rekenen en de wachttijd aan zijn tafel liep wel heel erg op...

"Dan doe ik het zelf wel," dacht Britt.

's Avonds ging ze thuis met haar eigen aquarelverf aan de slag. In een mum van tijd stond Léontine du Buisson op haar blad! En het oude dametje uit Diels stripverhalen moet voor ons zeker niet onderdoen voor de professionele versie.

Toch wel knap van onze dochter!

Ze ondertekende de tekening ook met Diel. Plagiaat kan je het dus niet noemen: ze vermeldde keurig haar bron :-)

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten