Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 28 november 2013

Met een kleine k

Vandaag met de Italiaanse vriendin naar de Fondation François Schneider in Wattwiller geweest. In een mooi gerestaureerd en gemoderniseerd oud huis dat recent haar deuren opende als Centre d'Art kan je daar nog tot eind december de expositie 'Talents contemporains 2011' bezoeken.

In maart bezocht ik met dezelfde vriendin ook al de Fondation Fernet Branca in Saint-Louis. Daar werd in 2004 een oude stokerij omgebouwd tot Espace d'Art Contemporain en kon je begin dit jaar een collectie werken van de Fondation des Treilles bewonderen.

Kleine musea die niet opkunnen tegen Art Basel - het Internationale Salon van de Kunst dat jaarlijks in juni plaatsvindt en dat zeker ook nog op mijn lijstje staat - maar wel mooie centra waar moderne kunst "met een kleine k" geschreven wordt en voor iedereen bereikbaar is...

Best aangenaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten