Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 30 april 2015

Bar Rouge

De jonge dienster raadde me een Singapore Sling aan, een cocktail op basis van gin, limoen en kersenlikeur. Bitter én zoet samen, het smaakte inderdaad perfect!

Zo genoot ik gisteren in de Bar Rouge in Basel van het prachtige uitzicht - de bar bevindt zich op de 31ste verdieping van een modern flatgebouw - en van alles waar ik op een normale woensdagavond geen tijd voor heb. (Onze kids zijn momenteel op vakantie in België, so yes we can go out whenever we want!!)

Op een luide beatversie van Bette Davis Eyes keek ik dus ontspannen en zonder enige haast naar de witte parkeerlijnen op het dak van een verlaten garagebox onder ons. In de verte zag ik ook het verlichte stadion van FC Basel en ergens halverwege het uitzicht trok de knappe witte Roche-toren onmiddellijk alle aandacht naar zich toe: Basel blijft voor mij een fantastische stad met vooral veel internationale uitstraling!

En dat ik er eigenlijk veel te weinig kom, dat dacht ik toen ook weer, al had ik de avond voordien nog verse sushi gegeten in Noohn (wat ik echter onder de voorspelbare inhaalbeweging durf te rekenen die we nog wel eens maken wanneer we alleen thuis zijn).

Jan en mijn Franse vriendin zaten ondertussen druk te gebaren achter hun mojito - de beatmuziek voert op zo'n hippe plek nu eenmaal steeds het hoogste woord - en de Singapore Sling liet zich door mij ook gemakkelijk wegdrinken...

Maar vasthouden zal ik het in mijn gedachten zeker, deze wonderlijke woensdagavond in de Bar Rouge! Want los van iedere dagdagelijkse routine, hadden we het daar prima naar onze zin, met z'n drieën gezeten in de lage zeteltjes aan het grote vensterraam en met Basel aan onze voeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten