Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 8 april 2015

Dépôt de plainte

Klacht ingediend, tegen onbekenden, in de Gendarmerie Nationale van Lutterbach - wat we bij deze ook weer weten zijn. Sinds vorige vrijdag rijden we namelijk zonder linkerlicht en met een ernstig gedeukte bumper rond.

Dat onze geparkeerde wagen in een doodlopend straatje zo kon worden aangereden, hadden we nochtans niet meteen verwacht. (Dat de aanrijder vervolgens het hazenpad kiest, verbaast ons helaas minder: gelijkaardige situaties genoeg in de dagelijkse berichtgeving... Maar onze frustratie blijft evenwel groot.)

En dus zat ik dinsdagmorgen tegenover een vriendelijke gendarme aan een metalen bureautje mijn verhaal te doen, ging ik vervolgens langs in de garage voor een eerste schatting van de kosten en mailde ik tenslotte naar onze verzekeringsmaatschappij die nu vrijdag een eigen expert naar de garage zal sturen om de schade aan onze grote auto zelf te komen vaststellen.

Meteen heb ik er een nieuwe, weekvullende, activiteit bij!!

Maar wat ik me nu vooral afvraag...

Zou ik misschien ergens een klacht kunnen indienen voor de vele uren die ik al verloren ben aan het regelen van dergelijke zaken?!

'Cela ne vaut pas la peine,' zou het CLCV me wellicht nuchter antwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten